Algemene Voorwaarden De Jager Financieel BV

Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijfnummer 01080055

Artikel 1. DEFINITIES

De onderstaande met hoofdletter geschreven definities hebben in het kader van deze algemene voorwaarden de volgendebetekenis:

  1. Beroepsregelgeving: de beroeps- en deskundigheidseisen (vakbekwaamheidseisen) waaraan een financieel planner vanwege  de inschrijving in het FFP certificeringsregister moet voldoen;
  2. Bescheiden: alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie of gegevens;alle in het kader van de uitvoering van de Opdracht / Overeenkomst door Opdrachtnemer vervaardigde of verzamelde gegevens; en alle overige informatie van enige relevantie voor de uitvoering of voltooiing van deOpdracht. Voornoemde informatie kan al dan niet zijn opgeslagen op (on)stoffelijke gegevensdragers en al danniet zijn ondergebracht bij derden;
  3. Medewerker: een natuurlijke persoon werkzaam bij of verbonden aan de Opdrachtnemer, al dan niet op grondvan een arbeidsovereenkomst;
  4. Opdracht / Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht, waarbij Opdrachtnemer zich jegensOpdrachtgever verbindt om bepaalde Werkzaamheden te verrichten;
  5. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die aan Opdrachtnemer de Opdracht heeftgegeven tot het verrichten van Werkzaamheden;
  6. Opdrachtnemer: het kantoor dat de Opdracht heeft aanvaard. Alle Opdrachten worden uitsluitend aanvaard enuitgevoerd door het kantoor, niet door of vanwege een individuele Medewerker, ook als Opdrachtgever deOpdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend heeft verleend met het oog op uitvoering hiervan door een bepaalde Medewerker of bepaalde Medewerkers. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW worden uitdrukkelijk vantoepassing uitgesloten;
  7. Werkzaamheden: alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever uit te voeren werkzaamhedenen verrichtingen waartoe Opdracht is gegeven en die door Opdrachtnemer zijn aanvaard, alsmede alle daaruitvoor Opdrachtnemer voortvloeiende werkzaamheden en verrichtingen.

Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, offertes, Opdrachten,rechtsbetrekkingen en Overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt / zal verbindenom Werkzaamheden te verrichten voor Opdrachtgever, alsmede op alle daaruit voor Opdrachtnemervoortvloeiende Werkzaamheden.
    1. Afwijkingen van en aanvullingen op de Opdracht en/of deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig als zeuitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen in, bijvoorbeeld, een (schriftelijke) Overeenkomst of (een nadere)opdrachtbevestiging.
    1. Indien enige voorwaarde in deze algemene voorwaarden afwijkt van een voorwaarde in deopdrachtbevestiging dan geldt de in de opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarde voor wat betreft detegenstrijdigheid.
    1. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.
    1. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Opdrachtgever wordt door Opdrachtnemer hierbijuitdrukkelijk van de hand gewezen.
    1. Op deze algemene voorwaarden kunnen zich ook die natuurlijke en rechtspersonen beroepen die direct ofindirect op welke wijze dan ook, al dan niet op grond van een arbeidsovereenkomst, bij de dienstverlening aanOpdrachtgever door of vanwege Opdrachtnemer zijn betrokken.

Artikel 3. GEGEVENS OPDRACHTGEVER

  1. Opdrachtgever is gehouden om alle Bescheiden die Opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig heeft voor hetcorrect uitvoeren van de verleende Opdracht in de gewenste vorm, op de gewenste wijze en tijdig ter beschikkingvan Opdrachtnemer te stellen. Opdrachtnemer bepaalt wat moet worden verstaan onder tijdig, de gewenste vormen de gewenste wijze.
  2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, de volledigheid en de betrouwbaarheid van de door hem verstrekteBescheiden, ook als deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de Opdracht niet andersvoortvloeit.
  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor schade die het gevolg is van onjuiste of onvolledige Bescheiden.
  4. Voor rekening en risico van Opdrachtgever zijn de door Opdrachtnemer gemaakte extra kosten en extrauren, alsmede de overige schade voor Opdrachtnemer, vanwege het niet, niet tijdig of niet behoorlijk verschaffendoor de Opdrachtgever van voor de uitvoering van de Werkzaamheden noodzakelijke Bescheiden.
  5. In geval van elektronische verzending van informatie – waaronder begrepen (maar niet beperkt tot)belastingaangiften, jaarrekeningen, rapportages – van (en in opdracht van) Opdrachtgever door Opdrachtnemeraan derden, wordt Opdrachtgever aangemerkt als de partij die de betreffende informatie ondertekent en verzendt.
  6. Opdrachtnemer heeft het recht om de uitvoering van de Opdracht op te schorten tot het moment datOpdrachtgever aan de in het eerste lid genoemde verplichtingen heeft voldaan.
  • Op eerste schriftelijk verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de originele, door Opdrachtgeververstrekte, Bescheiden aan Opdrachtgever retourneren.

Artikel 4. UITVOERING OPDRACHT

  1. Opdrachtnemer voert de Opdracht uit naar beste kunnen en met in achtneming van de toepasselijke wet- en (Beroeps)regelgeving.
  2. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de Opdracht wordt uitgevoerd en door welke Medewerker(s).
  3. Opdrachtnemer heeft het recht om Werkzaamheden te laten verrichten door een door de Opdrachtnemer aan tewijzen derde.

Artikel. 5. (BEROEPS)REGELGEVING

  1. Opdrachtgever verleent volledige medewerking aan de verplichtingen die voor Opdrachtnemer voortvloeien uitde toepasselijke (Beroeps)regelgeving.
  2. Opdrachtnemer treft passende maatregelen om de van Opdrachtgever afkomstige persoonsgegevens en andere vertrouwelijke informatie te beschermen. Opdrachtnemer zal Medewerkers en in te schakelen derden inlichten over het vertrouwelijke karakter van de informatie. Verwerking van persoonsgegevens doorOpdrachtnemer vindt plaats conform de toepasselijke (inter)nationale wet- en (Beroeps)regelgeving op hetgebied van de bescherming van persoonsgegevens.
  3. Opdrachtgever is ermee bekend dat Opdrachtnemer in sommige gevallen op basis van (inter)nationale wet- of (Beroeps)regelgeving verplicht wordt tot openbaarmaking van vertrouwelijke informatie van Opdrachtgever.Voor zover nodig, geeft Opdrachtgever hierbij haar toestemming en medewerking aan dergelijke openbaarmaking, waaronder (maar niet uitsluitend) in de gevallen dat Opdrachtnemer:
    1. in wet- en (Beroeps)regelgeving omschreven en tijdens de uitvoering van zijn Werkzaamheden bekendgeworden, verrichte of voorgenomen ongebruikelijke transacties dient te melden aan de daarvoor vanoverheidswege ingestelde autoriteiten;
    1. in bepaalde situaties een fraudemelding moet doen;
    1. verplicht is om een onderzoek te doen naar de (identiteit van) Opdrachtgever dan wel diens cliënt.
  4. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit voor schade die ontstaat bij Opdrachtgever ten gevolge vanhet voldoen door Opdrachtnemer aan de voor hem geldende wet- en (Beroeps)regelgeving.
  5. Partijen zullen hun verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hen in te schakelen derden.

Artikel 6. INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. Het uitvoeren van de Opdracht door Opdrachtnemer houdt niet tevens in de overdracht van intellectueleeigendomsrechten die bij Opdrachtnemer rusten. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan tijdens, ofvoortvloeien uit, de uitvoering van de Opdracht behoren toe aan Opdrachtnemer.
  2. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten vanOpdrachtnemer rusten, dan wel producten waarop intellectuele eigendomsrechten rusten met betrekking tot het gebruik waarvan Opdrachtnemer gebruiksrechten heeft verworven, te verveelvoudigen, te openbaren of teexploiteren. Hierbij gaat het bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) om: computerprogramma`s, systeemontwerpen,werkwijzen, adviezen, (model)contracten, rapportages, templates, macro’s en andere geestesproducten.
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de in het tweede lid genoemde producten zonder voorafgaandeschriftelijke toestemming van Opdrachtnemer aan derden ter hand te stellen. Dit geldt niet in het gevalOpdrachtgever een deskundig oordeel wil verkrijgen over de uitvoering van de Werkzaamheden doorOpdrachtnemer. Opdrachtgever zal in dat geval zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan dedoor hem ingeschakelde derden.

Artikel 7. OVERMACHT

  1. Als partijen de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen nakomen ten gevolgevan overmacht in de zin van art. 6:75 BW dan worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment datpartijen alsnog in staat zijn deze op de overeengekomen wijze na te komen.
  2. Als de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet hebben partijen het recht om de Overeenkomst geheelof gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, overigens zonder dat recht op enigeschadevergoeding bestaat.
  3. Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmachtssituatie al gedeeltelijk aan de overeengekomenverplichtingen heeft voldaan, is Opdrachtnemer gerechtigd de verrichte Werkzaamheden afzonderlijk entussentijds te facturen en dient de Opdrachtgever deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijketransactie.

Artikel 8. HONORARIUM EN KOSTEN

  1. De door Opdrachtnemer uitgevoerde Werkzaamheden worden op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen zoalsbijvoorbeeld de betaling van een vaste prijs. Betaling van het honorarium is niet afhankelijk van het resultaat vande Werkzaamheden tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Reistijd en verblijfskosten ten behoeve van deWerkzaamheden worden apart in rekening gebracht.
  2. Naast het honorarium worden de door Opdrachtnemer gemaakte onkosten en de declaraties van doorOpdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht om de betaling van een voorschot te vragen aan Opdrachtgever. Het niet(tijdig) betalen van het voorschot kan een reden zijn voor Opdrachtnemer om de Werkzaamheden (tijdelijk) op teschorten.
  4. Als na de totstandkoming van de Overeenkomst, maar voordat de Opdracht geheel is uitgevoerd, honoraria ofprijzen wijzigen, heeft Opdrachtnemer het recht om het overeengekomen tarief aan te passen, tenzij uitdrukkelijkanders is overeengekomen.
  5. Indien dit wettelijk verplicht is dan wordt de omzetbelasting apart in rekening gebracht over alle doorOpdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen.

Artikel 9. BETALING

  1. Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient, zonder datOpdrachtgever recht heeft op enige aftrek, korting, opschorting of verrekening, te geschieden binnen 30 dagen nade factuurdatum, tenzij anders overeengekomen. De dag van betaling is de dag van bijschrijving van hetverschuldigde op de rekening van Opdrachtnemer.
  2. Als Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever vanrechtswege in verzuim en is Opdrachtnemer gerechtigd om vanaf dat moment de wettelijke (handels)rente inrekening te brengen.
  3. Als Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever gehoudentot vergoeding van alle daadwerkelijk door Opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke(incasso)kosten. De vergoeding van de gemaakte kosten beperkt zich niet tot de eventueel door de rechtervastgestelde kostenveroordeling.
  4. In geval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn Opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betalingvan het factuurbedrag, de verschuldigde rente(n) en kosten.
  5. Als de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van Opdrachtnemerdaartoe aanleiding geeft, of als Opdrachtgever nalaat een voorschot dan wel een declaratie binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn te voldoen dan is Opdrachtnemer gerechtigd om van Opdrachtgever te verlangen, datdeze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Als Opdrachtgevernalaat om de verlangde zekerheid te stellen dan is Opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten,de verdere uitvoering van de Overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aanOpdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar.

Artikel 10. TERMIJNEN

  1. Als tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer een termijn/datum is afgesproken waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd en Opdrachtgever verzuimt om: (a) een vooruitbetaling te voldoen – indienovereengekomen – of (b) de noodzakelijke Bescheiden tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de gewenstewijze ter beschikking te stellen, dan treden Opdrachtgever en Opdrachtnemer in overleg over een nieuwetermijn/datum waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd.
  2. Termijnen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn alleen te beschouwen als een fataletermijn als dit uitdrukkelijk en met zoveel woorden tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer (schriftelijk)overeengekomen is.

Artikel 11. AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARINGEN

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever die ontstaat doordat Opdrachtgever aanOpdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Bescheiden heeft verstrekt, of doordat deze niet tijdig zijnaangeleverd. Hieronder wordt mede begrepen de situatie dat de Opdrachtnemer niet in staat is de jaarstukkenbinnen de wettelijke termijn te deponeren bij de Kamer van Koophandel als gevolg van een handelen of nalaten(aan de zijde) van de Opdrachtgever.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen: gederfde winst, gemistebesparingen, schade door bedrijfsstagnatie en andere gevolgschade of indirecte schade die het gevolg is van hetniet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren door Opdrachtnemer.
  3. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de vergoeding van de directe schade die hetrechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering vande Opdracht. Deze aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat volgens deaansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer voor het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderdmet het eventueel door Opdrachtnemer uit hoofde van de verzekering te dragen eigen risico. Onder directeschade wordt – onder meer – verstaan: de gemaakte redelijke kosten ter vaststelling van

de oorzaak en omvang van de schade; de gemaakte redelijke kosten om de prestatie van Opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden en de gemaakte redelijke kosten ter voorkoming of beperking van deschade.

  • Als, om welke reden dan ook, de aansprakelijkheidsverzekeraar niet tot uitkering – zoals bedoeld in lid 3 van ditartikel – overgaat, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van het voor de uitvoeringvan de Opdracht in rekening gebrachte honorarium. Als de Opdracht een duurovereenkomst betreft met eenlooptijd van meer dan één (1) jaar, dan wordt het hiervoor bedoelde bedrag gesteld op eenmaal het bedrag vanhet honorarium dat in de twaalf maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade in rekening is gebracht aanOpdrachtgever. In geen geval zal de totale vergoeding van de schade op grond van dit artikellid meer bedragen dan€ 300.000 per toerekenbare tekortkoming, tenzij partijen – gezien de omvang van de Opdracht of de risico’s diemet de Opdracht gepaard gaan – reden zien om bij het aangaan van de Overeenkomst af te wijken van ditmaximum.
  • Een samenhangende serie van toerekenbare tekortkomingen geldt als één (1) toerekenbare tekortkoming.
  • De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet indien en voor zover sprake is vanopzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer of haar leidinggevend management.
  • Opdrachtgever is gehouden om schade beperkende maatregelen te nemen. Opdrachtnemer heeft het rechtom de schade ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering van de uitgevoerdeWerkzaamheden.
  • Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Bescheiden heeft verstrekt.
  • Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden (Medewerkers van Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in verband met de uitvoering van deOpdracht schade lijden, welke schade het gevolg is van het handelen of nalaten van Opdrachtgever of vanonveilige situaties in diens bedrijf of organisatie.
  • Het bepaalde in de leden 1 t/m 9 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contractuele als debuitencontractuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever.

Artikel 12. OPZEGGING

  1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen te allen tijde (tussentijds) de Overeenkomst onmiddellijk opzeggenzonder inachtneming van een opzegtermijn door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij.Als de Overeenkomst eindigt voordat de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever het honorarium verschuldigdovereenkomstig de door Opdrachtnemer opgegeven uren voor Werkzaamheden die ten behoeve vanOpdrachtgever zijn verricht.
  2. Als Opdrachtgever overgaat tot (tussentijdse) opzegging dan heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding vanhet aan zijn zijde ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, op vergoeding van additionele kosten dieOpdrachtnemer reeds heeft gemaakt, en op vergoeding van kosten die voortvloeien uit eventuele annuleringvan ingeschakelde derden (zoals – onder meer – de eventuele kosten met betrekking tot onderaanneming).
  3. Als Opdrachtnemer overgaat tot (tussentijdse) opzegging dan heeft Opdrachtgever recht op medewerking vanOpdrachtnemer bij de overdracht van Werkzaamheden aan derden, tenzij er sprake is van opzet of bewusteroekeloosheid aan de zijde van Opdrachtgever waardoor Opdrachtnemer zich genoodzaakt ziet om tot opzeggingover te gaan. Voorwaarde voor het recht op medewerking als in dit lid bepaald, is dat Opdrachtgever alleonderliggende openstaande voorschotten dan wel alle declaraties heeft voldaan.

Artikel 13. OPSCHORTINGSRECHT

  1. Opdrachtnemer is bevoegd om na een zorgvuldige belangenafweging de nakoming van al zijn verplichtingenop te schorten, waaronder begrepen de afgifte van Bescheiden of andere zaken aan Opdrachtgever of derden,tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan.
  2. Het eerste lid is niet van toepassing op Bescheiden van Opdrachtgever die (nog) geen bewerking doorOpdrachtnemer hebben ondergaan.

Artikel 14. VERVALTERMIJN

Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en anderebevoegdheden van Opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer in verband met het verrichtenvan Werkzaamheden door Opdrachtnemer, in ieder geval na één jaar na het moment waarop Opdrachtgeverbekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden. Deze termijnbetreft niet de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de daartoe aangewezen instantie(s) voor deklachtbehandeling.

Artikel 15. ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE EN ELEKTRONISCH DEPONEREN VAN JAARSTUKKEN

  1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht kunnen Opdrachtgever en Opdrachtnemer door middel vanelektronische middelen met elkaar communiceren en/of gebruik maken van elektronische opslag (zoals cloud-toepassingen). Behoudens voor zover schriftelijk anders is overeengekomen, mogen partijen ervan uitgaan datverzending van correct geadresseerde faxberichten, e-mails (met inbegrip van e-mails die via internet wordenverstuurd) en voicemailberichten ongeacht of deze vertrouwelijke informatie of stukken bevatten die op deOpdracht betrekking hebben, over en weer worden aanvaard. Hetzelfde geldt voor andere door de andere partijgebruikte of aanvaarde communicatiemiddelen.
  2. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die eventueel voortvloeitbij één of ieder van hen ten gevolge van het gebruik van elektronische middelen van communicatie, netwerken,applicaties, elektronische opslag, of overige systemen waaronder – maar niet beperkt tot – schade ten gevolgevan niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische communicatie, omissies, vervorming,onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden of door programmatuur/apparatuurgebruikt voor verzending, ontvangst of verwerking van elektronische communicatie, overbrenging van virussen enhet niet of niet goed functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor elektronische communicatiebenodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld. Het voorgaande geldt eveneens voor het gebruik dat Opdrachtnemer daarvan maakt in haar contacten met derden.
  3. In aanvulling op het vorige lid aanvaardt Opdrachtnemer geen aansprakelijkheid voor enige schade ontstaandoor of in verband met het elektronisch verzenden van (elektronische) jaarstukken en het digitaal deponerendaarvan bij de Kamer van Koophandel.
  4. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht magworden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voornoemde risico’s.
  5. De data-uittreksels uit de computersystemen van verzender leveren dwingend bewijs op van (de inhoud van) dedoor verzender verzonden elektronische communicatie tot het moment dat tegenbewijs is geleverd door deontvanger.
  6. Het bepaalde in artikel 11 is van dienovereenkomstige toepassing.

Artikel 16. OVERIGE BEPALINGEN

  1. Als Opdrachtnemer op locatie van Opdrachtgever Werkzaamheden verricht, garandeert Opdrachtgever een geschikte werkplek, die voldoet aan de wettelijk gestelde ARBO-normen en aan andere toepasselijkeregelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat Opdrachtnemer in dat geval wordt voorzien van kantoorruimte en overige faciliteiten die naar het oordeel vanOpdrachtnemer noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren en die voldoen aan alle daaraan testellen (wettelijke) vereisten. Met betrekking tot beschikbaar gestelde (computer)faciliteiten is Opdrachtgeververplicht voor continuïteit zorg te dragen onder meer door middel van afdoende back- up, veiligheid enviruscontrole procedures. Opdrachtnemer zal viruscontrole procedures toepassen wanneer Opdrachtnemer vande faciliteiten van Opdrachtgever gebruik maakt.
  2. Opdrachtgever zal geen bij de uitvoering van de Werkzaamheden betrokken Medewerkers aannemen ofbenaderen om bij Opdrachtgever, al dan niet tijdelijk, direct of indirect in dienst te treden, dan wel direct of indirect ten behoeve van Opdrachtgever, al dan niet in loondienst, werkzaamheden te verrichten gedurende delooptijd van de Overeenkomst of enige verlenging daarvan en gedurende de 12 maanden daarna.
  3. Bepalingen in de Opdracht die uitdrukkelijk of naar hun aard ook na afloop of beëindiging van de Opdracht vankracht dienen te blijven, blijven na afloop of beëindiging van kracht, waaronder mede begrepen de artikelen 6, 8, 9,11, 16 lid 2 en 17.

Artikel 17. TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE

  1. De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
  2. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Opdrachtnemergevestigd is.
  3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel laat onverlet de mogelijkheid van Opdrachtgever om een geschil voorte leggen bij de Commissie van Toezicht van de Stichting Certificering FFP en/of een klacht in te dienen bij deOpdrachtnemer zelf.

Artikel 18. REPARATIECLAUSULE NIETIGHEDEN

  1. Als enige bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit de onderliggende Opdracht/Overeenkomst geheel often dele nietig en/of niet geldig en/of niet afdwingbaar mocht zijn, dit tengevolge van enig wettelijk voorschrift,rechterlijke uitspraak dan wel anderszins, dan zal dit geen enkel gevolg hebben voor de geldigheid van alleandere bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.
  2. Als op enige bepaling in de Opdracht of op een gedeelte van de Opdracht rechtens geen beroep kan wordengedaan, blijft het overige gedeelte van de Opdracht onverminderd van kracht, met dien verstande dat de bepalingop het gedeelte waarop geen beroep kan worden gedaan, geacht moet worden zodanig te zijn aangepast dat eenberoep daarop wel mogelijk is, waarbij de intentie van partijen met betrekking tot de oorspronkelijke bepaling c.q.het oorspronkelijke gedeelte zoveel mogelijk in stand blijft.

[●]

× Waarmee kan ik je helpen?